Windows işletim sisteminde belki de kullanıcıların en çok dert ettiği bir hatadır bu. Sınırlı Erişim ya da Sınırlı Bağlantı. Ekranın altındaki görev çubuğunun sağ tarafındaki Kablolu ya da kablosuz bağlantı simgesinin üzerindeki sarı ünlem işareti ile bu hatayı almışsınızdır. Tanımlanamayan ağ şeklinde de uyarı verebiliyor zaman zaman. Bu şekilde olduğunda internete erişiminiz olmayacaktır.
Aslında böyle bir hata sonrası ağa bağlı lokal cihazlara erişimde de sıkıntılar olabilir. Birden fazla bilgisayarın bir arada olduğu iş yeri, okul, hastane, dershane, internet cafe gibi yerlerde böyle bir sorun ile karşılaşmış olabilirsiniz.
Sınırlı bağlantı veya sınırlı erişim hatası bilgisayarınız ile diğer bilgisayarlar arasında köprü kuran, modem, ethernet kartı, switch, kablolarda bir soruna ya da daha çok yazılımsal veya geçici bir soruna işaret ediyor olabilir.
Örnek vermek gerekirse yerel ağ bağlantınıza ya da kablosuz bağlantınızın TCP-IP ayarları ile oynadıysanız ve el ile IP atadıysanız başka bir yere götürdüğünüzde bağlantı kuramayabilirsiniz. Çünkü bilgisayarınızı götürdüğünüz yerde ip adresleri ile evinizdeki modemin ip adreslerinin yapısı birbirine benzemeyebilir. Evinizdeki modem ip si 192.168.1.1 diğer yerdeki 192.168.2.1 ya da 10.0.0.2 olabilir.
Demek ki ilk olarak bakılması gereken yer ağ bağdaştırıcı ayarlarından TCP-IP özelliklerindeki ip adreslerinin el ile verilip verilmediği.
TCP-IP özelliklerine Ağ ve Paylaşım Merkezi'ni açıp bağdaştırıcı ayarlarını değiştirin kısmına basıp ekrana gelen bağlı olduğunuz ağ bağlantısı hangisi ise üzerine gelip sağ tıklayıp Özellikler kısmından İnternet Protokolü Sürüm 4 (TCP/IPv4) yazan yere çift tıklamanız size TCP-IP menüsüne erişiminizi sağlayacaktır.
Otomatik olarak seçilmiş ise ve yine sınırlı erişim ya da sınırlı bağlantı hatası varsa ya modeminiz DHCP ile IP (aypi) dağıtamıyordur ya da daha önceden girilmiş bir kablosuz ağ şifresi kayıtlı olabilir. O yüzden Ağ ve Paylaşım Merkezi'ne girip kablosuz ağları yönet kısmından daha önce giriş yaptığımız kablosuz bağlantılarını kaldırarak yeniden bağlanmaya çalışabiliriz. Bu sefer parolayı hatırlamayacağından yeni parolayı bizden isteyecek ve doğru parola ile internete erişim sağlayabileceğiz.
Otomatik seçilmiş olmasına rağmen internete erişim hala sınırlı görünüyorsa modem üzerindeki İnternet ya da DSL ışığının sürekli yandığından emin olun. Eğer yanıp sönüyorsa henüz modem bağlanamamış demektir. 2 dk sonra halen bu ışık sabit yanmıyorsa internet sağlayıcınızla görüşmeniz gerekir teknik bir sorun olabilir hattınızda. Burada da ilk kontrol edilmesi gereken telefon hattının ve splitter'ın düzgün bağlanıp bağlanmadığı ve genel bir sorun olup olmadığı.
Bu sorunlar dışında her şey normal olmasına rağmen modeminizin ayarlarını yaptığınız arayüze modem ipsi ile erişemiyorsanız modeminiz çok ısınmıştır ve restart edilmesi gerekebilir. Mesela modem IPniz 10.0.0.2(192.168.1.1 ya da 192.168.2.1 veya daha başka da olabilir) ise ve bunu tarayıcıya yazıp girmeye çalıştığınızda ulaşamıyorsanız modeminizi kapatıp. 30 saniye kadar bekleyip yeniden açınız.
NOT:Modeminizin arayüz IP adresini ise kitapçığından öğrenebilirsiniz.
Eğer anlattıklarımız işe yaramadıysa son olarak DNS Adresi değiştirmeyi deneyin.DNS ADRESİ DEĞİŞTİRME adlı makalemizden nasıl değiştireceğinizi bilmiyorsanız bakabilirsiniz.